Методичний семінар «Інновації та освіта: шлях до ефективного навчання»

06 травня 2025
147

Методичний семінар «Інновації та освіта: шлях до ефективного навчання»

Із метою підвищення професійної майстерності відбувся методичний семінар на тему: «Інновації та освіта: шлях до ефективного навчання». Досвідом обмінювались викладачі циклової комісії  природничо-наукових дисциплін та циклової комісії гуманітарної підготовки.

Семінар розпочала методист коледжу Світлана АНДРЕЙКО,  яка у вступному слові ІННОВАЦІЇ – ВІД ПОНЯТТЯ ДО ДІЇ визначила ключову мету заходу — осмислення ролі інноваційних технологій у підвищенні якості освітнього процесу. Було акцентовано увагу на важливості постійного пошуку нових підходів до навчання та на тому, що справжня інноваційність полягає у здатності педагогів гнучко реагувати на потреби здобувачів освіти і змінювати підходи відповідно до сучасних викликів.

Під час семінару викладачі коледжу представили досвід впровадження інноваційних підходів у навчанні, поділившись практичними прикладами та результатами своєї роботи.

Основні теми виступів:

КЕЙС-МЕТОД: ЯК РОЗВИВАТИ БІОЛОГІЧНЕ МИСЛЕННЯ СТУДЕНТІВ.  Викладачка Галина ДЕМІДЕНКОВА поділилася досвідом використання кейс-методу як інструменту розвитку аналітичного мислення на заняттях з біології та екології.  Він передбачає роботу з конкретними життєвими ситуаціями, що мають біологічний або екологічний контекст. Студенти аналізують умови задачі, збирають необхідну інформацію, обговорюють можливі підходи в команді та формулюють обґрунтовані рішення. Такий формат сприяє розвитку навичок дослідження, аргументації та прийняття зважених рішень. Кейс-метод у дії — це шлях до залучення студентів до активного навчання, формування екологічної відповідальності та розвитку цілісного бачення сучасних наукових проблем.

ВИКОРИСТАННЯ СХЕМ FISHBONE ЯК ЗАСОБУ РОЗВИТКУ КРИТИЧНОГО МИСЛЕННЯ НА ЗАНЯТТЯХ БІОЛОГІЇ І ЕКОЛОГІЇ.  

Викладачка Оксана ВОРОБЙОВА поділилася досвідом застосування методичного прийому Fishbone як інструменту розвитку критичного мислення на заняттях біології та екології. Fishbone – ефективний прийом візуалізації причинно-наслідкових зв’язків, що дозволяє студентам систематизувати інформацію, глибше осмислювати екологічні проблеми та біологічні процеси. Такий підхід формує вміння мислити стратегічно, прогнозувати наслідки та приймати обґрунтовані рішення щодо актуальних глобальних викликів. Під час практичного блоку учасники семінару в командах працювали над актуальними педагогічними ситуаціями.  Метод Fishbone в дії дозволив не лише знайти глибинні причини кожної проблеми, а й вибудувати логіку їх подолання, підвищивши ефективність педагогічної взаємодії.

КОЛИ СЛОВА МАЮТЬ СИЛУ: ЕФЕКТИВНІСТЬ ДИСКУСІЙНОГО МЕТОДУ В ОСВІТІ.

Метод дискусії дедалі активніше входить в арсенал сучасного викладача — і стає справжнім каталізатором інтелектуального зростання. У цьому переконала учасників методичного семінару викладачка Наталія ГОНЧАРЕНКО та  продемонструвала, як перетворити заняття на простір вільної думки, аргументів і глибокого аналізу. Дискусія дає студентам не лише можливість висловити власну позицію, а й вчить слухати, порівнювати, переосмислювати. Учасники мають шанс побачити історичні події з різних точок зору, відчути логіку історичних рішень, поставити себе на місце діячів минулого.

МЕТОД АСОЦІАЦІЙ ЯК КЛЮЧ ДО КРЕАТИВНОГО МИСЛЕННЯ.

У сучасному світі, де цінується нестандартний підхід і здатність мислити «поза рамками», метод асоціацій стає потужним інструментом розвитку креативного мислення. Його суть полягає в умінні встановлювати зв’язки між, на перший погляд, непов’язаними поняттями, образами або явищами. Викладач Таїсія ВОЛКОВА поділилась досвідом використання на заняттях з фізики і астрономії асоціативних методів «кросенс», «асоціативний кущ» як одного із напрямів едьюнтейменту. Ці методи сприяють не лише засвоєнню нових знань, а й дозволяють народжувати нові ідеї, широко мислити та бачити приховані сенси.

ГЕЙМІФІКАЦІЯ НАВЧАННЯ: ДІЛОВА ГРА ЯК ВИКЛИК І НАТХНЕННЯ.

Сучасне заняття – це не лише передача знань, а простір для досвіду, вибору та гри. На методичному семінарі викладачка Вікторія ПРОКОПЕНКО презентувала практику використання методу ділової гри у освітньому процесі. Метод ділової гри був представлений як спосіб активізації пізнавальної діяльності студентів, формування навичок взаємодії, відповідальності, комунікації та критичного мислення. Учасники семінару мали можливість не лише ознайомитися з методикою, а й зануритися у захопливу гру «Червона Шапочка», де  приміряли на себе ролі різних персонажів. Гра перетворилася на яскраву лабораторію критичного мислення, креативу й командної роботи. Метод ділової гри вкотре довів свою ефективність як інструмент формування активної громадянської позиції та життєвих компетентностей.

Семінар став платформою для професійного спілкування та обміну досвідом, де учасники мали змогу обговорити ефективні інноваційні підходи до навчання, що сприяють формуванню сучасних освітніх практик і розвитку компетентностей студентів.

Щиро дякуємо всім викладачам за активність, творчість і змістовну взаємодію!