
Із метою підвищення професійної майстерності та в рамках проведення тижня ЦК української мови та літератури відбувся методичний семінар на тему: «Методичний інструментарій викладача для формування загальних і спеціальних компетентностей студентів». Під час заходу було розглянуто сучасні методи навчання, що сприяють розвитку критичного мислення, підвищенню ефективності занять та формуванню необхідних компетентностей у студентів.
Основні теми виступів:
ФОРМУВАННЯ КРИТИЧНОГО МИСЛЕННЯ НА УРОКАХ ЛІТЕРАТУРИ. У своєму виступі викладачка Світлана АНДРЕЙКО наголосила, що література – це не лише мистецтво слова, а й потужний інструмент для розвитку критичного мислення. На заняттях важливо залучати студентів до дискусій, інтерпретації текстів, оскільки це допомагає не лише зрозуміти літературний твір, а й навчитися критично оцінювати інформацію в повсякденному житті.
МЕТОД ПРОЄКТІВ ЯК ЗАСІБ РОЗВИТКУ КРИТИЧНОГО МИСЛЕННЯ НА ЗАНЯТТЯХ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ. Викладачка Алла ЛИСЕНКО зазначила, що робота над проєктами вимагає аналізу інформації, формулювання власних ідей, аргументації та пошуку нестандартних рішень. На заняттях української мови цей метод можна застосовувати через створення мовних досліджень, підготовку презентацій, написання есе. Проєктна діяльність допомагає не лише краще засвоїти мовні норми, а й формує навички аналізу, оцінки достовірності джерел і грамотного висловлення думки. Окрім того, присутні мали змогу переглянути студентський творчий проєкт «Сонце».
ВИКОРИСТАННЯ ІНТЕРНЕТ-РЕСУРСІВ НА ЗАНЯТТЯХ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ. Такою була тема доповіді Ірини Бутко. Викладачка розповіла про цифрові інструменти, які використовує у своїй роботі, зокрема QR-коди та хмари слів. Це не лише робить заняття динамічними, а й допомагає засвоювати інформацію швидше та цікавіше.
ВИКОРИСТАННЯ АВТЕНТИЧНИХ МАТЕРІАЛІВ У НАВЧАННІ МЕДИЧНОЇ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ ДЛЯ СТУДЕНТІВ-ФАРМАЦЕВТІВ. Штучний інтелект став частиною нашого життя, тож варто взяти його на озброєння для вирішення типових робочих завдань. Викладач Дмитро ГОРЖУЙ розглянув можливості використання ChatGPT у процесі вивчення англійської мови професійного спрямування для медиків, а також продемонстрував, як за допомогою мовної моделі від компанії OpenAI можливо спростити текст в лексичному і граматичному аспекті без втрати його основного змісту та створити для нього словник.
ОСОБЛИВОСТІ ВИКОРИСТАННЯ ІНТЕЛЕКТ-КАРТ ДЛЯ УЗАГАЛЬНЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ НА ЗАНЯТТЯХ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ. Викладачка Юлія ЯКОВЕНКО поділилась досвідом щодо особливостей використання інтелект-карт для узагальнення вивченого матеріалу на заняттях іноземної мови. Вона пояснила правила, алгоритм, приклади створення mind maps, а також запропонувала учасникам семінару створити власні інтелект-карти. Захід став майданчиком для обміну досвідом та обговорення актуальних підходів до навчання, що допомагають студентам не лише засвоювати матеріал, а й розвивати ключові професійні навички.
Дякуємо всім учасникам за активну участь та продуктивні дискусії!

