Мета роботи практичного психолога:
- психолого-педагогічне забезпечення студентів і студентських груп в освітньому процесі, підвищення психологічної стійкості студентів;
- створення гармонійних та комфортних умов освітнього середовища, що сприяють підвищенню якості освітнього процесу в коледжі і спрямованих на максимально повне розкриття особистісного потенціалу студентів.
Напрями роботи:
1. Психодіагностика
В рамках даного напрямку проводиться діагностика особистісних якостей, емоційних станів, психічних процесів, вивчення інтересів, цінностей, схильностей і здібностей студентів, міжособистісних відносин, адаптація до нових навчальних умов, оцінка соціально-психологічного клімату і атмосфери в групах і колективах та інші види діагностики. Відбувається за допомогою тестів, анкет, опитувальників.
2. Корекційно-розвиваюча робота
Включає в себе проведення групових тренінгових занять (на згуртування, розвиток навичок спілкування, вирішення конфліктів, розвиток впевненості в собі, творчих якостей особистості, самопізнання і саморозвиток) і індивідуальних занять за результатами діагностики і запитам. Включає в себе елементи арт - терапії, мозковий штурм, практичні вправи.
3. Консультування
Індивідуальне та групове психологічне консультування з питань розвитку, навчання, життєвого самовизначення, емоційнмх проблем, взаємовідносин з оточуючими та з особистих питань.
4. Психологічна профілактика:
Попередження можливих девіацій (відхилень) в поведінці.
Надання психологічної допомоги та підтримки, які перебувають у стані актуального стресу, конфлікту, сильного емоційного переживання.
Формування установок на здоровий спосіб життя, надання психологічної підтримки розвитку особистості з метою збереження її індивідуальності.
Психологічна профілактика здійснюється за допомогою бесід, дискусій, друкованих просвітницьких матеріалів (буклети, пам’ятки), круглих столів, залучення медичних працівників та інших організацій.
5. Психологічна просвіта:
Підвищення психологічної компетентності педагогів та студентів.
Популяризація психологічних знань серед суб'єктів освітнього процесу.
6 Організаційно-методична діяльність:
Підготовка методичних матеріалів для проведення психодіагностики та розробки індивідуальних розвиваючих і психокорекційних програм з урахуванням особливостей особистості студентів.
Обробка результатів психодіагностики, їх аналіз та оформлення.
Підготовка матеріалів та рекомендацій за результатами проведених видів роботи для викладачів та кураторів.
7. Зв’язок з громадськістю
Співпраця з:
– обласним психолого-медико-педагогічним центром;
– центрами соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді;
– службами у справах дітей;;
– органами влади тощо.